Monday, February 15, 2016

Star beri cinta bab 10

Sudah sebulan berlalu setelah kejadian buruk menimpa Kayla. Sejak hari itu Kayla makin akrab dengan Zain. Ada juga sesekali dia teringat tentang kejadian buruk itu. Kejadian tersebut membuatkan dia mudah takut untuk berjalan sendirian.

"Zain saya tiba-tiba terfikir. Kalau awak tak ada dengan saya hari tu mungkin saya dah mati. Mungkin kalau saya hidup pon saya hidup dalam ketakutan. Awak selamatkan saya dari binatang tu dan awak selamatkan saya dari ketakutan." Kayla kini tidak lagi malu memanggil Zain dengan panggilan awak kerana berasa selesa denganya.

"Kayla awak tak tahu ke yang I'm half human half superhero? Untuk awak saya sanggup mati macam Romeo. Memang lah saya tak handsome macam Chuck Bass tu tapi hati saya lagi sado dari dia. Sebab tu awak cepat cair macam ais krim. Kalau bab berjenaka serah kan pada Zain. Dia lah yang paling jaguh.

Sejak peristiwa hitam menimpa Kayla Zain tidak mementingkan dirinya. Sifatnya berubah serta merta. Setiap hari dia akan menjemput dan menghantar Kayla pulang kerja. Kayla pula tidak menolak kerana dia sudah terbiasa dengan Zain.

"Zain awak tak rasa bodoh ke asyik keluar berdua dengan saya? Ada orang kat office dah gossip kata " ew tak padan langsung boss kita dengan Kayla tu". Ye lah.. Awak CEO from syarikat international but awak keluar dengan Personal Assistant awak. Like kawan sekolah saya kata "ew tak sama level la".

Sebelum ini Kayla berasa selesa keluar dengan Zain tetapi setelah dengar percakapan orang dia berasa agak malu bersama Zain. Dia tidak pernah menduga bahawa hubungan "boss & PA" akan mengundang cerita-cerita panas.


"Hahaha Kayla, I don't know weather to cry or laugh at your statement. Biarpun saya ni anak CEO tapi after all I am a human kan? Saya berhak pilih dengan siapa saya nak kawan. Kalau saya nak kawan dengan awak suka hati saya lah. They don't have the right to judge."

Andddd before awak tanya saya macam-macam soalan merepek saya nak cerita nak kau awak satu perkara. Kan PA kena kenal boss dia. Sorry... awak pon saya dah anggap macam special friend saya.

Kayla terdiam.. Dia hanya membatu kerana lidahnya terlalu kelu untuk menyambung bicara.

Melihat raut wajah Kayla yang seakan cemas Zayn seakan berasa serba salah namun dia tahu dia harus meluahkan apa yang terbuka di hatinya.  Padanya Kayla adalah insan istimewa yang perlu tahu tentang masa silamnya.

Sebenarnya, dulu waktu saya dekat Jepun saya ada kenal seorang perempuan ni. Nama dia Kiko Asuna. Saya pertama kali jumpa dia dekat Arashiyama Bamboo Grove. Selepas saya jumpa dia kat situ tuhan macam nak saya terus bertemu dengan dia selalu. Dia kebetulan pulak jadi jiran saya kat Apartment saya dekat Shusake Arakawa. Setiap hari saya keluar dan lepak dengan dia dan kita dah macam kawan baik. Saya dah rasa saya suka dan cinta dekat dia. Saya ingat dialah saya punya "happily ever after" dan saya pon bertekat melamar dia. Pada hari saya nak melamar dia, dia pergi membawa diri ke Dubai. Kiko kata dia membawa diri ke Dubai sebab dia nak benda ambik balik benda yang dia hilang. Dia kata mungkin setelah dia dapatkan apa yang dia cari dia akan kembali. Lima bulan lepas tu dia balik dah ajak saya bertemu di Arashiyama Bamboo Grove. Dia kata tempat tu nostalgia dan tempat tu adalah tempat terbaik untuk dia memberitahu "suprise" nyaa. Rupa- rupanya dia telah memeluk Islam sewaktu dia di Dubai. Nama Islamnya Ummu Naurah.

Kayla pantas mencelah " saya tahu lepas tu apa terjadi. Awak masih sayangkan dia setelah tahu dia memeluk Islam. hmmmm... kalau macam tu saya dah tak ada peluanglah nak dekat dengan awak."

Zain tidak ketawa mendengar gurauan Kayla. Mukanya bungkam dan dia melepaskan keluhan"

"haaah, susahnya nak sambung cerita saya ni. Bukan semua cerita cinta akan berakhir dengan "happily ever  after" dan perkhawinan. Seminggu lepas dia balik dari Dubai dia ajak saya jumpa lagi. Macam biasala ajak jumpa dekat Arashiyama sebab dia kata itu tempat "kita". Dia kata panggil dia Naurah dan jangan lagi panggil dia Kiko. Dengan gembiranya hari tu  saya luahkan perasaan saya..

"Oh Naurah.  Watashi wa anata o aishite. I really do love you. You're my moon and star. Without you I'm nothing. With you I'm something. Will you be my happily ever after? Will you marry me dear Ummu Naurah?

Ummu Naurah segera membalas " haha, that's so sweet of you. Just go say it to your girlfriend. She surely will marry you. Eh wait? You just said Ummu Naurah... That's me right? hahaha you're so good at cracking a joke. I'm here to show you a picture of me and my husband. His name is Ali Al Idrus. He really wants to meet you but he's working in Indonesia. I'm really sad cause of that."

Kayla, waktu itu saya hanya bisa terduduk bisu. Saya balas dengan
" oh Naurah, what, how and when?. Clearly I'm not that important to you and maybe that's why I don't know that you're now a married women. Thank you for keeping me waiting. Thank you for keeping your marriage a secret. I'm nothing. I'm just your best friend. You can dumped me anytime you want. My heart is shattered into pieces but I can't change what has been done. You're a married women and  I guess you're happy with your decision. 

Selepas itu saya terus berlalu pergi meninggalkan Naurah. Tanpa mengucapkan kata selamat tinggal saya pergi jauh dari hidup dia. Sejak hari itu saya tidak pernah berharap akan bertemu dia lagi. Benda yang dia fikir lucu adalah benda yang sangat menyakitkan hati saya. Bertahun saya tunggu untuk luahkan perasaan sayang tapi benci yang saya dapat. I hate to say this but I still do love her until now. I love her to for eternity. Walaupun saya tahu cinta itu bukan milik saya. Biarlah saya mencinta tanpa melukakan. Saya harap wanita yang berjaya curi hati saya lepas ni bukan dia. Saya harap dia jodoh saya. Mungkin sebelah saya, mungkin dekat dengan saya tapi jangan dia. 

Kayla dan Zain sama-sama kembali membisu.


Related Articles

0 comments:

Powered by Blogger.

Pages

Flickr Images